Despre%20cheltuieli | Finante personale| Educatie financiara

cauta

Despre%20cheltuieli

Trimite unui prieten Versiune print

Investitii

Antreprenoriat

Trimite unui prieten                             Campurile marcate cu * sunt necesare

Numele tau *:

Adresa ta de email *:

Numele prietenului tau *:

Emailul prietenului tau *:

Mesaj aditional:

 

Cheltuielile personale reprezinta un reper extrem de important pentru cei angajati in obtinerea bunastarii sau a libertatii financiare. Cheltuielile sunt indisolubil legate de conduita noastra ca si consumatori, care este rezultanta unei interactiuni complexe a mai multor factori (impresii, perceptii, imbolduri, etc.), care variaza de la un individ la altul. Consumatorii sunt motivati de dorinta de a-si satisface nevoile, astfel incat motivatia este pur si simplu cauza care determina o anumita conduita.

O nevoie este o lipsa perceputa, ceea ce presupune ca nu simpla lipsa, ci doar constientizarea acesteia de catre individ genereaza aparitia nevoii. Nevoile resimtite pot fi de doua feluri: utilitare si experimentale, ambele tipuri de nevoi aparand in cadrul procesului de luare a deciziei de cumparare.

Exista mai multe moduri in care o anumita nevoie poate fi satisfacuta. Ca urmare a nevoii resimtite, rezulta un stimul intern (imbold), care ia nastere datorita diferentei dintre starea dorita si starea actuala a individului. Intensitatea imboldului depinde de marimea dezechilibrului dintre cele doua stari.

Motivatia este ratiunea actiunii intreprinse de oameni. Cresterea bunastarii determina schimbarea motivatiilor. Tinta spre care este indreptata motivatia se numeste dorinta. Asa cum imboldurile sunt generate in interiorul individului, dorintele sunt stimulente exterioare. Dorintele pot fi concrete sau abstracte. Cele concrete au legatura directa cu cumpararea unui anumit produs/serviciu, pe cand dorintele abstracte sunt de obicei intangibile, fiind motivate in parte de placere.

Dorintele sunt in general ierarhizate de catre consumatorii experimentati, ceea ce inseamna ca acestia isi stabilesc prioritati in vederea satisfacerii lor. Consumatorii cu o experienta anterioara limitata au greutati in ierarhizarea dorintelor, putand face mai multe erori.

Luarea deciziei de cumparare se realizeaza de obicei pe baza unor modele complexe, care implica si o etapa de evaluare. Omiterea acestei etape este cel mai adesea cauza aparitiei dereglarilor de natura financiara.

O ierarhizare a nevoilor si dorintelor in categorii specifice si utilizarea unor instrumente simple de monitorizare a cheltuielilor este calea de urmat pentru administrarea eficienta a finantelor personale.

Sursa: FinMentor


Top

dezvoltat de Web Media Bacau