Sursa: Finmentor

Data: 23/07/2011

Produse structurate - notiuni de baza

Produsele structurate (engl. structured products) reprezinta instrumente de investitii hibride, combinand caracteristici ale pietei spot dar si ale celei de derivate, al caror randament este legat de un activ suport. Aceste produse structurate sunt create de banci si alte institutii financiare, fiind emise pe baza unui prospect care contine toate informatiile necesare investitorilor, pentru a raspunde cerintelor tot mai diversificate ale clientilor. Activele suport pot fi foarte variate: actiuni, indici, rate de schimb, rate de dobanda, marfuri, monede, etc. La nivel mondial in anul 2007 valoarea totala a tranzactiilor cu produse structurate a fost de 1,6 trilioane USD. In tarile dezvoltate din Europa ponderea produselor structurate reprezinta circa 30%-35% din portofoliile investitorilor.

Succesul produselor structurate se bazeaza pe urmatoarele caracteristici: 

La BVB se tranzactioneaza in prezent o multitudine de certificate index si certificate turbo, produse oferite de Erste Bank si de Raiffeisen Bank. Printre certificatele cele mai cautate de investitori sunt certificatele turbo pe indicele german DAX, aur, argint sau petrol, fiind disponibile totodata si certificate pe actiuni ale Fondului Proprietatea, Bancii Transilvania sau SNP Petrom.