Dupa identificarea si evaluarea unei oportunitati, urmeaza dezvoltarea si adaptarea produsului sau a serviciului, astfel incat acesta sa capteze atentia pietei. Pentru aceasta este nevoie ca produsul sau serviciul sa fie foarte cautat pe piata si sa contina anumite elemente inovatoare, respectiv sa ofere beneficii suplimentare fata de cele oferite de produsele si serviciile deja existente.
Acesta este momentul in care, folosind analiza beneficiilor pentru clientii tinta si a avantajului competitiv propus de antreprenor (rezultate in urma unei cercetari de piata), trebuie utilizate la maximum principalele abilitati de marketing. Rezultatul la care ajungi trebuie sa reprezinte o solutie originala de rezolvare a problemelor clientilor, aceasta fiind o conditie obligatorie pentru obtinerea succesului.
Este indicat sa te concentrezi pe un singur produs/serviciu, sau sa pregatesti mai multe produse/servicii complementare? Care va fi pretul produsului? Care este cea mai buna modalitate de promovare?
Raspunzand cu atentie la toate aceste intrebari, iti imbunatatesti sansele ca produsele sau serviciile dezvoltate de tine sa aiba pe piata impactul scontat.
Dezvoltarea unui nou produs sau serviciu pentru penetrarea unei nise de piata nu este singura varianta disponibila unui antreprenor la inceput de drum (start-up). O alta varianta posibila ar putea fi preluarea unui produs sau serviciu existent pe o alta piata si penetrarea cu acesta a pietei locale pe care activeaza antreprenorul, cu sau fara modificarea produsului/serviciului selectat. Putem include in aceasta categorie atat importul unor produse comune, cat si achizitionarea unei francize, caz in care antreprenorul poate beneficia si de sistemele de administrare si control al afacerii, precum si de suportul companiei francizoare.
Preluarea unui produs existent pe o alta piata nu inseamna neaparat importul acestuia, ci poate fi vorba despre un produs dezvoltat in alta parte a tarii si care nu a ajuns inca sa fie distribuit pe piata locala.
Alta posibilitate simpla si cu implementare rapida pentru un antreprenor poate fi distributia pe piata locala a unui produs deja existent, valoarea adaugata de antreprenor putand consta fie intr-o metoda de distributie mai eficienta (serviciu), sau pur si simplu in sesizarea faptului ca cererea pentru respectivul produs este net superioara ofertei.
Nu uitati insa ca pentru un antreprenor principalul produs il reprezinta insasi afacerea sa!
Sursa: FinMentor
Top